Vragen of info?

mai-mila@hotmail.be

dinsdag 18 maart 2014

Geborduurd tafelkleedje

Een tijdje geleden vond ik op een rommelmarkt een oud tafelkleedje met geborduurde bloemetjes.  Het sprak mij aan omdat ik mij meende te herinneren dat mijn oma er ook zo eentje had.
Toen ik het kocht was het echt met de bedoeling om het als tafelkleedje te gebruiken want ik hou wel van die romantische look.
Maar dan kreeg ik plots een ander idee...


Waarom maak ik er geen rokje van voor de oudste dochter?  Ik bedacht mij hoe ik zoveel mogelijk van de stof kon gebruiken, maar eigenlijk wilde ik helemaal niet knippen want er zat ook zo een mooi boordje aan...
Dus ik knipte niet, helemaal niks. Ik naaide een kant dicht zodat ik een tube had, schoof een stuk van de stof over de andere, de binnenkant  iets korter dan de buitenkant en stikte er een elastiek aan.

Op tien minuten had ik een rokje met onderrokje beide voorzien van een mooi boordje (dat ik echt niet wilde wegknippen)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten